top of page
Michal Žižka

Mám nudný plakát! Co s tím?

Updated: Oct 8, 2023

Je to grafická záhada! Můžu mít sebe-zajímavější námět, ale stejně mi z toho vzniká grafická triviálnost. Čím to může být?


Libuška z Dobrušky



Díky za dotaz, slečno Libuško.

Krátké pojednání o úhlu záběru, nikoliv ve filmu ale ve vaší grafice.




Když zobrazíte váš námět z toho prvního pohledu, který vás napadne, patrně velkou díru do světa grafiky neuděláte.



V čem je problém?

dyť námět je ok! Tak v čem je zakopaný pes?

No, věřte mi, samotný námět vás nespasí. Mnohokrát jsem zažil, že to, co mi přinesla první skica nebylo ani vzrušující, a už vůbec ne překvapivé.


Pojďme si to ukázat na jednom hypotetickém příkladě: Budeme dělat grafiku pro veslařské závody.


Co tedy dáme na plakát?

Samozřejmě že veslaře! Takže hlavní motiv bychom měli. Potřebuji tam veslaře –>> dám tam veslaře. Jenže přesně tohle zavání grafickou banalitou! Takhle nějak si to představí asi každý!


Klasický pohled z boku, jakoby pozorovatel plaval na hladině. To je vskutku velmi předvídatelný záběr. Z toho COOL grafiku neuděláme!




Pojďme na to jinak!

Změníme perspektivu, změníme záběr celé scény.

A šup – máme hnedka grafické osvěžení, jak u vás, tak u diváka!

Takhle dostanem do grafiky ptačí nebo žabí perspektivu.

Zkrátka poskytneme roztěkanému divákovi nezvyklý až nevšední pohled na váš hlavní objekt. Však to porovnejte.




A další příklady použítí cool perspektivy

Tohle přeci už musí diváka vtáhnout!


Přátelé,

tato lekce vás ponouká: použijte na váš hlavní motiv ptačí nebo žabí perspektivu! Až se z toho divákovi zatočí hlava!


S pozdravem Michal Žižka



21 views0 comments

留言


bottom of page