Trik 2: Změna perspektivy
- Majkí
- 4. 11. 2024
- Minut čtení: 1
Aktualizováno: 12. 4.


Jen připomínám...
Chceme sestavit grafickou optickou past, chceme nepřehlédnutelný design. Chceme uchvátit roztěkaný pohled našeho diváka. A taky se nám tímhle fíglem povede okamžitě zastínít okolní tuctový design.
Jak toho dosáhnout?
Je to jednoduché, použijeme tentokrát jen dvě grafické ingredience:
Varování: Když zobrazíte váš námět z prvního pohledu, který vás napadne, patrně skvělý design neuděláte. Své publikum neohromíte.
Pojďme rovnou k příkladu
Pojďme si to ukázat na jednom hypotetickém příkladě: Dejme tomu, že děláte grafiku pro veslařské závody.
A teď mi řekněte, jaký je první motiv, který vás napadne? – zkusím hádat, budou to asi veslaři, že? :) Takže hlavní motiv bychom měli. JEnomže z jakého pohledu je zobrazit... třeba takto?

Jenomže to už brnkáme o grafickou banalitu! Takhle nějak si to totiž představí skoro každý! A to je ten problém.
Jiný pohled
Teď použijeme tu avizovanou změnu obvyklé perspektivy. Myslím, že jsme získali něco navíc!

Grafická anatomie – co tam tak dobře funguje?
A šup – máme hnedka grafické osvěžení, jak pro vás, tak pro diváka! Získali jsme v grafice více pohybu, více dynamiky. Zkrátka když divákovi předložíte nezvyklý/nevšední pohled na váš hlavní objekt, je to jiné kafe! Však to porovnejte na dalších verzích, stále veslaři, ale pokaždé jinak...
Další důkaz radikální perspektivy
Tenhle perspektivní princip vám vtáhne diváka přímo dovnitř plakátu. Okamžitě ho máte, už během první vteřiny.
Přátelé, tato lekce vás ponouká: podívejte se na váš hlavní motiv z ptačí nebo žabí perspektivy! A zařiďte, že se divákovi z vašeho designu zatočí hlava!
S grafickým pozdravem Michal Žižka

コメント